zaterdag 9 juli 2011

Books & Bikes

If physical mobility is an essential condition of freedom, the bicycle has probably been the greatest single device for achieving what Marx called the full realization of the possibilities of being human invented since Gutenberg, and the only one without obvious drawbacks.
(Eric Hobsbawm, Interesting Times - A Twentieth-Century Life)

[Voor - terechte - kritiek op dit boek, zie Tony Judt: Eric Hobsbawm and the Romance of Communism in zijn essaybundel Reappraisals, elders op deze blog besproken.]

Interesting Times: A Twentieth-century Life

En dus, lieve lezers, stel ik - geheel politiek correct - voor...: mijn nieuwe vélo. Ik zal daarmee de Vlaamsche Heimat exploreren, en er nauwgezet over waken dat ik de vijandelijke grens niet overschrijd.

Volgende aflevering: mijn nieuwe Vlaamsche bokshandschoenen.












5 opmerkingen:

Bodo zei

Met de fiets kan er ook geknokt worden, laat die bokshandschoenen dus maar voor wat ze zijn.

En trouwens, sport behoeft geen verantwoording.

Wat kijk ik er al naar uit om (nog) eens samen grenzen te overschrijden.

krista zei

En nu maar hopen dat je niet frontaal op je gezicht gaat als je uit die klikpedalen moet...

Ivan Jennes zei

Een keer meer of minder op mijn gezicht...

Ellen zei

Ah die boekenkast ! Herken ik daar de Geïllustreerde Flora van België, het Groothertogdom Luxemburg, Noord-Frankrijk en de aangrenzende gebieden ? :)))
Wild guessing !

Anoniem zei

hoe sterk is de eenzame fietser die enz....alle force gewenst en veel farce onderweg
o